قانون علائم تجاری چین| شرح مواد قانونی

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

در حال بارگذاری
12 ژوئن 2019
ورد
133کیلو بایت
7 صفحه و نیم
170 بازدید
۱۰,۹۰۰ تومان
خرید

 

قانون علائم تجاری چین مصوب 2013

  به روز رسانی: 1398/04/27ساعت 23:30    ترجمه مواد 1 تا 27 

بخشی از مواد قانون علائم تجاری چین قابل خریداری در اینجا به صورت رایگان نمایش داده شده است.

 

قانون علائم تجاری جمهوری خلق چین (2013)

قانون علائم تجاری جمهوری چین در بیست و چهارمین جلسه کمیته دائمی کنگره پنجم ملی در 23 اوت سال 1982 تصویب گردید.

این قانون برای اولین بار در جهت «اتخاذ تصمیم برای بازنگری» در جلسه سی‌ام کمیته دائمی کنگره‌ی هفتم ملی در تاریخ 22 فوریه اصلاح شد.

سپس برای بار دوم «اصلاح مجدد قانون علامت تجاری جمهوری خلق چین» در 27 اکتبر سال 2001 موردبازنگری و اصلاح قرار گرفت.

همچنین در جلسه‌ی چهارم کمیته دائمی کنگره دوازدهم،  در تاریخ 30 اوت سال 2013 برای بار سوم اصلاح گردید.

 

قانون علائم تجاری چین

 

این قانون مشتمل بر 8 فصل می‌باشد.

در فصل اول به مقررات عمومی در خصوص علائم تجاری پرداخته‌شده است.

در فصل دوم، به تقاضای ثبت یک علامت تجاری اختصاص‌یافته است.

در فصل سوم، به بررسی و چگونگی پذیرش ثبت یک علامت تجاری پرداخته است.

در فصل چهارم، به تجدید، اصلاح، اعطای و صدور مجوز علامت‌های تجاری ثبت‌شده اختصاص داده‌شده است.

در فصل پنجم اعلامیه نامعتبر در مورد علائم تجاری ثبت‌شده موردبررسی قرارگرفته است.

فصل ششم، نحوه‌ی استفاده از علائم تجاری شرح داده‌شده است.

در فصل هفتم، به حفاظت از حق انحصاری در جهت استفاده از یک علامت تجاری ثبت‌شده پرداخته است.

و نهایتاً در فصل هشتم، مقررات تکمیلی در خصوص علائم تجاری مقرر گردیده است.

 

فصل 1-مقررات عمومی

ماده 1-این قانون به‌منظور بهبود ساختار علائم تجاری، حفاظت از حق انحصاری در جهت استفاده از یک علامت تجاری و تشویق تولیدکنندگان و معامله گران برای تضمین کیفیت محصولات و خدمات خود و حفظ شهرت علامت‌های تجاری خود با حفظ منافع مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و معامله گران و ترویج توسعه اقتصاد بازار سوسیالیستی وضع شده است.

ماده 2- سازمان علامت تجاری با اداره‌ی وزارت صنعت و تجارت تحت شورای دولتی مسئول ثبت و اداره علائم تجاری در چین می‌باشد.

ماده 3 – علامت تجاری ثبت‌شده، یک علامت تجاری است که توسط سازمان علامت تجاری پذیرفته و ثبت‌شده است. ممکن است یک علامت تجاری در مورد کالاها، علامت خدمات، یک علامت جمعی یا یک علامت صدور گواهینامه باشد. صاحب یک علامت تجاری ثبت‌شده دارای حق انحصاری برای استفاده از علامت تجاری بوده که توسط قانون محافظت می‌شود.

.

.

.

.

ماده 10- علائم زیر نباید به‌عنوان علامت تجاری استفاده گردد:

  (1) علائمی که یکسان یا مشابه نام کشور، پرچم ملی، نشان ملی، سرود ملی، پرچم ارتشی، نشان ملی ارتش، سرود ارتشی یا مدال یا نشان جمهوری خلق چین و غیره است و علائمی که مشابه با نام یا نماد یک اداره مرکزی دولت، یا نام محل خاص یا نام یا تصویر ساختمانی نمادین، که در آن اداره مرکزی دولت واقع‌شده است؛

  (2) علائمی که یکسان یا مشابه با نام کشور، پرچم ملی، نشان ملی یا پرچم نظامی و غیره یک کشور خارجی هستند، مگر اینکه از سوی دولت مربوطه رضایت داده شده باشد؛

  (3) علائمی که یکسان یا مشابه با اسامی، پرچم یا نشان‌های سازمان بین‌المللی دولتی و غیره هستند، مگر اینکه رضایت از سوی سازمان و یا عموم مردم اعطاشده باشد، و به‌طور احتمالی با این قبیل موارد مشتبه نگردد؛

  (4) علائمی که یکسان یا مشابه با یک علامت یا تأییدیه رسمی یا علائم بیانگر کنترل و ضمانت می‌باشند، مگر اینکه دارای مجوز باشند؛

  (5) علائمی که یکسان یا مشابه با نام یا نماد صلیب سرخ یا هلال‌احمر هستند.

  (6) علائمی که دارای ماهیتی تبعیض‌آمیز علیه هر ملیتی هستند؛

  (7) علائمی که دارای ماهیت تقلب بوده و مسبب گمراه نمودن عموم در مورد خصوصیات کالا به‌جای یک کالای باکیفیت یا معتبر هستند؛ یا

  (8) علائمی که سبب آسیب به ماهیت یا آداب‌ورسوم سوسیالیستی شده و یا دارای تأثیرات ناسالم دیگر هستند.

.

.

.

.

ماده16- چنانچه علامت تجاری شامل یا حاوی شاخص و نشانه جغرافیایی که در اصل به آن منطقه اختصاص ندارد باشد، تااندازه‌ای که باعث گمراه کردن مردم شود هرچند ثبت‌نام‌های انجام‌شده دربردارنده‌ی حسن نیت  و دارای اعتبار باشد، علامت تجاری نمی‌بایست ثبت گردد و استفاده از آن باید ممنوع شود.

شاخص و نشانه جغرافیایی که در پاراگراف قبل ذکر گردید، نشان و علامتی است که نمایانگر دقیق منطقه خاص است که دربردارنده‌ی کیفیت، شهرت یا سایر ویژگی‌های مشخص‌شده مربوط به عوامل طبیعی و انسانی آن منطقه است.

.

.

.

.

.

.

.

ماده 26- چنانچه یک علامت تجاری برای نخستین بار روی کالای نمایش داده شده در نمایشگاه بین المللی معتبر استفاده شده است یا توسط دولت چین به رسمیت شناخته شده است، متقاضی ثبت این علامت تجاری برای مدت شش ماه از تاریخ نمایش کالا دارای حق اولویت می باشد.

یک متقاضی که طبق مزیت بند قبل ادعای حق اولویت می کند، در زمان ثبت درخواست باید یک اظهارنامه­ی کتبی ارائه دهد و در عرض سه­ماه گواهی موثق از جمله عنوان نمایشگاه، استفاده از علامت تجاری در کالای نمایشگاه و تاریخ عرضه را ارائه دهد. متقاضی که اظهارنامه­ی کتبی ارائه نداده است، یا کپی اسناد مربوط به درخواست قبلی را ارائه نکرده است، قبل از پایان دوره تعیین شده، باید اینطور فرض کند که هرگز ادعای حق اولویت نکرده است.

 

(جهت مشاهده ی محتوای ماده 1 تا 27 قانون علائم تجاری چین می توانید فایل را خریداری نمایید).

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.